Az autókba épített digitális illetve hagyományos klímarendszerek időszakos felülvizsgálatra, karbantartásra szorulnak. Ez annak érdekében történik, hogy magunkat és környezetünket ne károsítsa. Karbantartáskor megvizsgáljuk a klímarendszer tömítettségét, nem szivárog-e a hűtőfolyadék, mert az károsítja a Föld ózonburkát. Nem beszélve arról a kellemetlen szagról, mely a ventilátor bekapcsolásakor sokszor észlelhető, ezt az elpárologtatóban elszaporodott baktériumok és mikroorganizmusok okozzák rendszertelen karbantartás esetén. Sőt a légtérbe kerülő gombák akár tüsszögést, szemfolyást, köhögést okozhatnak.
A hőcserélő karbantartása, tisztítása
- legegyszerűbb a spray
- sűrített levegős tisztításnál (5-6 bar-os nyomással) tisztítófolyadékkal átmossuk a hőcserélő külső bordázatát. A nagynyomású folyadék nemcsak lemossa, hanem el is pusztítja a baktériumokat. Ez a leghatékonyabb és legeredményesebb megoldás.
Az utaslégszűrő cseréje
- 15.000 – 25.000 km megtétele után javasolt
- függ a levegő légszennyezettségétől és a szellőzőrendszer használatának gyakoriságától
- dohos, büdös szag
- nem kielégítő ventiláció az utastérben
- csörgő hang a kompresszor felől
Ha ezeket észleli, keresse fel szervizünket.