Fékbetét és féktárcsa
Biztonságunk szempontjából ezekenek van legnagyobb szerepe autónkban, mégis nagyon sokan kevésbé figyelnek rá.
Fékbetét:
Karbantartást nem igénylő alkatrész, a legtöbb esetben cserétől cseréig problémamentesen használható. Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3mm alá csökken, a fék hatásfoka már nem ideális. Rendkívül fontos a fékbetétek minőségeés a szakszeű beszerelés.
Féktárcsa:
Karbantartást nem igénylő alkatrész, a legtöbb esetben cserétől cseréig problémamentesen használható. A minimális féktárcsa vastagsága az egyes autótipusoknál eltérő lehet, amit a gyártók pontosan meghatároznak. Egy féktárcsa élettartama 60-120.000 km, a fékbetété 30-60.000 km. A túlszabályzott vagy mérten aluli tárcsavastagság a tárcsa elrepedését, rossz hőelvezetést, deformálódást, és a fékolaj felforrását okozhatja.
Fékolaj:
A fékolaj időszakonként cserére szorul. Egy idő után a levegőben lévő nedvességet megköti, magába zárja és ezáltal csökken a forráspontja. Erős fékezésnél ezért a folyadék felforrhat, légbuborékok képződhetnek, ezáltal átmenetileg működésképtelenné tehetik a fékrendszert. A fékfolyadékot évente egy folyadék vizsgáló műszerrel ellenőrizni kell, 2-3 évente általában a folyadék cseréje is szükségessé válhat.
Fékrendszer hibáira utaló jelek lehetnek:
- fékezéskor morgó, surrogó hang
- kormányrázkódás fékezéskor
- fémes hang fékezéskor
- puha, „rugós” fékpedál
- nagy pedálút
- megnövekedett fékút
Ha ezekkel a tünetekkel találkozik fékezéskor, keresse fel szervizünket.