Cégünk a megsokasodott dízel járművek és a hibáik gyakorivá válásának következtében döntött úgy, hogya diesel javítást előtérbe helyezzük, a VS-CAR kft.-vel közös telephelyünkön. a nagynyomású diesel rendszerrel szerelt autók már jó néhány éve a piacon vannak, így javításuk is időszerűvé válhat. Általánosságban elmondható, hogy az ismert rendszerek elemeit (BOSCH, DENSO, DELPHI, SIEMENS) 100.000 km megtétele után cserélni vagy javítani kell.
Javítási lehetőségek:
- résolaj javítása a befecskendező szelepeken (BOSCH, DELPHI)
- porlasztócsúcsok cseréje (BOSCH, DELPHI, DENSO)
- szivattyúk tömítés cseréje
- szelepek-, dugattyúk cseréje
Egyes rendszereknél elképesztő anyagárakkal találkozhatunk, amelyek a magyar fizetéseket tekintve szinte megfizethetetlenek. Egy teljesen új rendszer ára, (4db szelep + szivattyú) akár 400.000 - 800.000 Ft.-ba is kerülhet. Ezért is vált számunkra nyilvánvalóvá, hogy ezeket a rendszereket "pénztárcakímélő" módon javítsuk.
Különféle hibalehetőségek az ismert rendszereknél:
- a motor nehezen vagy egyáltalán nem indul, terheléskor leáll:
ezt általában a magas résveszteség okozza. A résolaj szükséges dolog, de ha túlságosan sok a visszaáramló mennyiség, akkor leesik a résnyomás és az autó leáll. Ha már egy injektornál megnő a résolaj vesztesége, az autó elindíthatatlanná válik - egyenetlen motorjárás:
az injektorokat a szállított üzemanyag mennyisége jellemzi, nem a sugárképe. Az egyes injektorok szállíthatnak túl sok vagy túl kevés üzemanyagot, ez a motor működésében egyenlőtlenséget okoz. Bizonyos tűréshatáron belül a befecskendező egység képes korrigálni a befecskendezett mennyiséget, de mikor már erre nem képe, javításra szorul.Tipp: a nyomásszabályzó is okozhat alapjárati hibákat.
A Bosch szelep hibái, javítása:
A Bosch szerint a befecskendező rendszereinek 450.000 kilométernyi futást kellene kibírniuk hiba nélkül. Nos, ez általában nem valósul meg. A tapasztalat, hogy a Bosch rendszerek már 150.000 - 200.000 megtett km után javításra szorulnak. A szivattyúik ennél jobban bírják, mert még 250.000 km megtétele után is működőképesek.
Az ún. golyósfészek kopása lehet az egyik hiba oka. A nyomópálca kopása szintén hozzájárul a magas résolaj szinthez. A fúvókatű berágódása és az injektorház kopása, repedése is előfordulhat. A golyósfészek polírozásával vagy cseréjével a hibák egy része orvosolható, a nyomópálca és a porlasztótű is cserélhető, tehát a Bosch porlasztók javítása megoldható.
Delphi szelepek hibái, javítása:
A probléma fő oka a magyar szabvány szerinti gázolaj nem felel meg a Delphi rendszerek kenési követelményeinek. Félreértés ne essék a szabvánnyal és nem az olajtársasággal van a baj. A kenési elégtelenség miatt a szivattyú belső alkatrészei: kisnyomású szivattyú, nagynyomású görgők megkopnak, ezekről fémrészecskék válnak le, melyek bekerülnek a befecskendező szelepekbe, valamint az egész rendszerbe.
Ez leginkább a Renault 1.5 dci rendszerekre érvényes, amit szorosan a Ford Tdci követ.
A Delphi injektorok és szivattyúk javítása teljes mértékben lehetséges, hiszen minden alkatrészt be tudunk szerezni vagy gyári technológiával fel tudjuk újítani és környékünkön egyedülállóan kódolni azokat! 250 mérési ponton CRP pc berendezéssel, amely műhelyünkben rendelkezésre áll.